Flexrute
Kørsel fra stoppested til stoppested inden for et afgrænset geografisk område.
Kollektiv trafik på bestilling - uden fast køreplan. Du kan blive kørt fra stoppested til stoppested inden for et afgrænset geografisk område. Du kører i mindre vogne og sammen med andre passagerer ligesom i bus og tog.
Der kan være en begrænset åbningstid, som bl.a. kan afhænge af køreplanen for busruten i det område, som Flexrute dækker.
Du kan herunder se de tilgængelige flexruter i Sydtrafiks områder, der kan have varierende betingelser. Åbn den enkelte køreplan for at læse mere.
-
-
Hvis du har glemt noget i flexbilen, så skal du kontakte Flextrafik på telefon 7660 8608
-
-
Hvis du har glemt noget i flexbilen, så skal du kontakte Flextrafik på 76 806 806
-
-
Hvis du har glemt noget i flexbilen, så skal du kontakte Flextrafik på 76 806 806.
-
-
Hvis du har glemt noget i flexbilen, så skal du kontakte Flextrafik på telefon 7660 8608
-
Giv os dine kommentarer eller ønsker til køreplanen, så tager vi det med i vores planlægning.
BEMÆRK - Du får ikke svar fra os via denne side.
Ønsker du et svar, skal du i stedet benytte siden: Ris og ros
-
Du kan bestille helt op til 14 dage før, men altid mindst 1 time før afhentning. Flexrute kan ikke benyttes 24/12 og 31/12.
Når du bestiller en tur med et ønsket tidspunkt, bliver det højst 15 minutter før og senest 45 minutter senere. Du får oplyst det planlagte tidspunkt.
Ventetid: Du skal holde dig klar ved vej/kantsten/stoppested fra 5 minutter før til 15 minutter efter det planlagte tidspunkt.
Fremme til tiden? Hvis du skal nå et tog eller har en frisørtid, fortæller du os blot, hvornår du senest skal være fremme. Vi regner baglæns og sikrer os, at du når hvad du skal. Derfor kommer du ofte i god tid, dog højst 30 minutter før.
-
Flexrute koster det samme som en voksen enkeltbillet til bus, og kan benyttes gratis af personer med pendlerkort eller ungdomskort, der er gyldigt på ruten.
- Du kan betale kontant til chaufføren ved indstigning. Hav så vidt muligt lige penge med
- Du kan betale med dit betalingskort til chaufføren ved indstigning -
Du kan bestille ved at ringe til Flextrafik på 76 608 608 alle dage mellem kl. 8-18.
-
Afbestil samme sted, som du har bestilt ved at ringe til Flextrafik på 76 608 608.
Afbestilling skal ske mindst én time før kørslen.
-
Du kan tage op til 3 gæster med til halv pris pr. person. Alle skal stå på og af ved samme stop.
Når du bestiller, skal du oplyse navn og tlf. nr., dit start- og slutstoppested og det tidspunkt, du gerne vil hentes eller være fremme på samt fortælle os, hvis du medbringer følgende:
- Bagage, 2 stk. højst 11 kg. i alt
- Kørestol eller andre hjælpemidler
- Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)
- Dyr (små dyr i tasker/bokse kan medbringes gratis. Servicehunde og førerhunde kan medbringes.
-
Vi er forsinkede, når du ikke er hentet 15 minutter efter det planlagte tidspunkt. Det løser vi hurtigst muligt, hvis du ringer til Flextrafik tlf. 76 608 608 og taster 2.
Er vognen mere end 35 minutter forsinket, kan du være dækket af Sydtrafiks rejsegaranti for flextrafik:

Kontakt
Har du et spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
70 10 44 10
Få hjælp til busafgange, driftsforstyrrelser og køreplaner
Mandag - Fredag kl. 06.15 - 18.00
Lørdag kl. 09.15 - 17.00
70 11 33 33
Hjælper dig med alt omkring Rejsekort
Hverdage kl. 08.00 - 18.00
Lørdage kl. 10.00 - 15.00
76 60 86 50
Få hjælp til Ungdomskort og Skolekort
Mandag - Torsdag kl. 08.30 - 15.00
Fredag kl. 08.30 - 14.00
76 60 86 00
Tast 4 for Omstilling / Administration
Hjælper med spørgsmål om Sydtrafik og stiller dig om til rette afdeling
Mandag - Torsdag kl. 8.30 - 15.00
Vi behandler din henvendelse hurtigst muligt - og vi passer godt på dine data. Angiv kun følsomme personoplysninger, hvis det er nødvendigt for din henvendelse.
Giv os din feedback
Skriv til os, hvis du har en oplevelse, du gerne vil dele med os. Vi modtager gerne feedback, uanset om det er ris eller ros. Jo flere oplysninger du giver os, jo bedre svar kan vi give dig.
Giv os din feedback
Skriv til os, hvis du har en oplevelse, du gerne vil dele med os. Vi modtager gerne feedback, uanset om det er ris eller ros. Jo flere oplysninger du giver os, jo bedre svar kan vi give dig.
Sydtrafik
Hvis bussen er skyld i, at du kommer 20 minutter for sent, kan du søge om rejsegaranti her i formularen. Læs dog først de nærmere regler for rejsegaranti her.
Flextrafik
Drejer det sig om kørsel med Flextrafik er det anden formular du skal udfylde. Gå til rejsegaranti for Flextrafik her.
Skriv til Kortkontoret
Brug formularen til at sende informationer og spørgsmål til os om Ungdomskort og Skolekort. Vi skynder os og svarer så hurtigt vi kan.
Få tilsendt en printet udgave af din køreplan
Hvis du gerne vil have en køreplan på papir, kan vi printe et eksemplar og sende det til dig. Udfyld formularen, så sender vi køreplanen med posten.
Sikker post
Har du behov for at sende informationer (fx persondata) til Sydtrafik på en sikker og krypteret måde, kan du gøre det via denne formular.
Giv os dine kommentarer eller ønsker til køreplanen, så tager vi det med i vores planlægning.
BEMÆRK - Du får ikke svar fra os via denne side.
Ønsker du et svar, skal du i stedet benytte siden: Ris og ros
Kommentér din køreplan