Flextrafik rejsegaranti
Gælder for åben flextrafik og handicapkørsel med Sydtrafik
Rejsegaranti gælder for åben flextrafik og handicapkørsel med Sydtrafik. Hvis din flextrafik-vogn kommer mere end 35 minutter senere end det aftalte afhentningstidspunkt, skal du ringe til Sydtrafik på 76 608 608 (tast 2). Hvis det er muligt, får vi din rejse til at lykkes, så du når frem til dit bestemmelsessted.
I sjældne tilfælde kan Sydtrafik være nødt til at henvise dig til alternativ befordring:
- Hvis du efter aftale med Sydtrafik selv bestiller en taxa, kan du efterfølgende få udgifter (op til 400 kr.) refunderet.
- Hvis du efter aftale med Sydtrafik får en til at køre dig i privat bil, kan føreren efterfølgende få udgifter refunderet efter statens takst (op til 400 kr.).
-
- Hvis forsinkelsen skyldes forhold, som Sydtrafik ikke har indflydelse på (force majeure). Det kan fx være arbejdsnedlæggelser, blokader, dårligt vejr med kraftig sne, isslag, orkan, trafikuheld eller pludseligt opståede forhold, hvor en tilsvarende transport i personbil vurderes at være generet i samme udstrækning.
- Hvis Sydtrafik senest 24 timer før har informeret om ændret kørsel på sydtrafik.dk eller via andre lokale medier.
- Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsegarantien gælder kun rejser, du foretager med Sydtrafik, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber (fx Midttrafik), tog, fly, færger eller fjernbus (fx FlixBus). mv.
- Andre eventuelle udgifter i relation til en forsinket rejse fx udgifter til tabt arbejdsfortjeneste, billetter til andre transportformer, entrebilletter osv.
-
Vi refunderer kørselsudgifter op til 400 kr., enten i taxa mod kvittering eller i egen bil t/r til statens takst.
Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om kompensation, hvis egen bil benyttes.
-
Udfyld venligst formularen for at søge om rejsegaranti.
Sydtrafik skal have modtaget ansøgningen senest 14 dage efter din planlagte rejse. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få kompensation.
Beløbet overføres til NemKonto, og det er derfor vigtigt at du oplyser CPR-nummer, som bruges til identifikation af NemKonto.

Kontakt
Har du et spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.
70 10 44 10
Få hjælp til busafgange, driftsforstyrrelser og køreplaner
Mandag - Fredag kl. 06.15 - 18.00
Lørdag kl. 09.15 - 17.00
70 11 33 33
Hjælper dig med alt omkring Rejsekort
Hverdage kl. 08.00 - 18.00
Lørdage kl. 10.00 - 15.00
Søn- og helligdage: Lukket
76 60 86 50
Få hjælp til Ungdomskort og Skolekort
Mandag - Torsdag kl. 08.30 - 15.00
Fredag kl. 08.30 - 14.00
76 60 86 00
Tast 4 for Omstilling / Administration
Hjælper med spørgsmål om Sydtrafik og stiller dig om til rette afdeling
Mandag - Torsdag kl. 8.30 - 15.00
Vi behandler din henvendelse hurtigst muligt - og vi passer godt på dine data. Angiv kun følsomme personoplysninger, hvis det er nødvendigt for din henvendelse.
Giv os din feedback
Skriv til os, hvis du har en oplevelse, du gerne vil dele med os. Vi modtager gerne feedback, uanset om det er ris eller ros. Jo flere oplysninger du giver os, jo bedre svar kan vi give dig.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.
Giv os din feedback
Skriv til os, hvis du har en oplevelse, du gerne vil dele med os. Vi modtager gerne feedback, uanset om det er ris eller ros. Jo flere oplysninger du giver os, jo bedre svar kan vi give dig.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.
Sydtrafik
Hvis bussen er skyld i, at du kommer 20 minutter for sent, kan du søge om rejsegaranti her i formularen. Læs dog først de nærmere regler for rejsegaranti her.
Flextrafik
Drejer det sig om kørsel med Flextrafik er det anden formular du skal udfylde. Gå til rejsegaranti for Flextrafik her.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.
Skriv til Kortkontoret
Brug formularen til at sende informationer og spørgsmål til os om Ungdomskort og Skolekort. Vi skynder os og svarer så hurtigt vi kan.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.
Få tilsendt en printet udgave af din køreplan
Hvis du gerne vil have en køreplan på papir, kan vi printe et eksemplar og sende det til dig. Udfyld formularen, så sender vi køreplanen med posten.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.
Sikker post
Har du behov for at sende informationer (fx persondata) til Sydtrafik på en sikker og krypteret måde, kan du gøre det via denne formular.
Privatlivspolitik
I afsnittet "Kundehenvendelser pr. mail eller telefon" i Sydtrafiks privatlivspolitik kan du læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du udfylder en formular.