Selvbetjening
En sikker og tilgængelig løsning
Løsningen er udviklet i samarbejde mellem Flexdanmark og trafikselskaberne Sydtrafik, Movia, FynBus, Midttrafik og Nordjyllands Trafikselskab.
Første gang du skal bestille skal du oprette dig med dit NemID på hjemmesiden for at opdatere din bruger.
Videoguides
Få svar på dine spørgsmål om selvbetjeningen:
-
Du skal bruge det samme link, som du plejer: sydtrafik.flextrafik.dk
Linket åbner automatisk op i den nye version, når den lanceres den 8. februar.
-
Nej, Flextrafik app’en opdateres automatisk.
Hvis du har slået automatiske opdateringer fra på din telefon, skal du opdatere via App Store (IOS) eller Google Play (Android).
-
For at vi kan genkende dig og finde dine bestillinger, skal du - første gang du logger ind - oprette en opdateret bruger via NemID. Når du logger ind med NemID, henter systemet dine tidligere oplysninger. Det eneste du skal gøre, er at indtaste et mobilnummer samt en mailadresse og en adgangskode, som du ønsker at logge ind med fremover.
Når du logger ind med din mailadresse og adgangskode, vil du modtage en engangskode til det tilknyttede mobilnummer, som du skal indtaste i loginfeltet. Dette kaldes to-faktor-godkendelse og er med til at sikre dine oplysninger.
Du kan naturligvis også vælge at logge ind med NemID.
-
Hvis du er fritaget for at benytte NemID, så er der lavet en manuel løsning, så du alligevel kan benytte selvbetjeningen.
Hvis du allerede er bruger af selvbetjeningen inden 8. februar, så skal du ringe til Sydtrafik efter 8. februar. Så kan vi foretage en manuel oprettelse til selvbetjening på din eksisterende bruger.
Som ny kunde skal du oprettes af enten Sydtrafik eller din kommune før du kan benytte selvbetjeningen på web og app uden NemID. -
Nej, du kan ikke længere anvende dit nøglekort i pap, når du skal logge ind med NemID. Du kan i stedet bruge NemID app’en eller nøgleviseren.
Du kan hente NemID app’en ned på din smartphone eller tablet. Du finder den i App Store (til iPhone) eller Google Play (til Android).
Du kan købe en nøgleviser på NemID.nu. -
Med to-faktor-godkendelse får du tilsendt en SMS med en engangskode, når du har indtastet din mailadresse og kodeord. Engangskoden skal indtastes i boksen, hvorefter du kan logge ind på din profil.
SMS’en med engangskoden bliver sendt til det mobilnummer, du har angivet på din profil.
-
Når du bestiller en Flextur gennem vores selvbetjening betaler du med et tilknyttet betalingskort. Dette tilmelder du under ”Min bruger” i menuen. Her skal du trykke på ”Tilføj betalingskort” og udfylde dine oplysninger.
Hvis du tidligere har anvendt den gamle selvbetjeningsportal, vil dine kortoplysninger automatisk blive overført til din bruger på den nye version.Hvis du ikke har indtastet dine kortoplysninger, vil du automatisk blive spurgt til dem, når du vil gennemføre en bestilling af en tur.
Er du handicap kunde kan du vælge at betale med kort online eller kontant i bilen. Hvis du ønsker at betale online, skal du tilknytte dit kort, som beskrevet ovenfor.
For flere kørselsordninger kan du også vælge at betale månedligt pr. faktura. Hvis det er en mulighed, vil det fremgå, når du skal vælge betalingsmetode i forbindelse med en bestilling. Følg anvisningerne på skærmen
-
For at søge på specialadresser skal du aktivere knappen under søgefeltet ved at klikke på den. Denne gør det muligt at søge på f.eks. Bilka, Sygehus, bibliotek el.lign.
-
Ved at kontakte vores kundecenter på 76 608 608