Skip til hoved indholdet

Plustur

Plustur er flextrafik, som kan benyttes i de tilfælde, hvor bussen eller toget ikke kører hele vejen

Du bliver kørt mellem adresse og stoppested eller stoppested og adresse. Plustur vil altid koble dig på den nærmeste kollektive trafik. Du vil derfor aldrig blive kørt hele vejen med Plustur. 

BEMÆRK!  Plustur kan kun bestilles via rejseplanen.dk

Rejseplanen

  • Du fremsøger Plustur via rejseplanen.dk og kan bestille helt op til 14 dage før, men altid mindst 2 timer før afhentning. Plustur kan ikke benyttes 24/12 og 31/12.

    Når du har bestilt din tur, modtager du en ordrebekræftelse på mail. I ordrebekræftelsen står afhentningstidspunktet. Tidspunktet kan variere med 15 min. fra det oplyste tidspunkt, du skal dog altid være klar til det oplyste tidspunkt. 

    Generelle spørgsmål vedrørende din Plustur skal rettes til Sydtrafik tlf. 7010 4410.

  • Pris: 26 kr.

    Plustur koster det samme som en 2-zoners enkeltbillet til bus.

    Betaling for din Plustur trækkes fra det betalingskort, du har knyttet til din kundeprofil.
    Bemærk: Sydtrafik sender en faktura, hvis beløbet ikke kan trækkes på kortet

    På den del af rejsen, som udføres med anden kollektiv trafik, kan du betale med kontanter, rejsekort (med Tank-op-aftale) eller anden gyldig billet.

    Gratis Plustur med Ungdomskort

    Har du et Ungdomskort med en aktiv periode, kan du bestille en gratis Plustur. Gælder i perioden august 2022 - december 2023.

  • Du bliver kun tilbudt en Plustur, hvis den er en mulighed som en del af en samlet rejse via rejseplanen.dk. Hvis Plustur er mulig for din rejse, vil den blive vist i søgeresultatet.

    Når du trykker ”Køb” på Rejseplanen ledes du over til bestillingsportalen. Du skal være opmærksom på, at det ikke er hele rejsen du bestiller på bestillingsportalen, men kun din Plustur.

    Du skal også være opmærksom på, at det afhentningstidspunkt som bliver oplyst på bestillingsportalen, er vejledende, og at du først får oplyst det korrekte tidspunkt efter, at du har bestilt din Plustur.

  • Det er ikke muligt at ændre i en allerede bestilt rejse. Hvis du ikke skal bruge den bestilte tur, skal du afbestille den igen. Det gør du via din profil på bestillingsportalen. 

    Hvis du skulle ønske en ny rejse, skal du fremsøge og bestille den via Rejseplanen.dk igen 

  • Starter din rejse med en Plustur?

    Hvis din Plustur ikke dukker op på afhentningsadressen senest 15 minutter efter det aftalte tidspunkt, skal du kontakte Flextrafik tlf. 76 608 608 – tast 2. Hvis det er muligt, får vi din rejse til at lykkes, så du når frem til dit bestemmelsessted.

    Er vognen mere end 35 minutter forsinket, kan du være dækket af Sydtrafiks rejsegaranti for flextrafik: 

    Slutter din rejse med en Plustur?

    Har du bestilt en Plustur i forlængelse af en bus- eller togrejse, og din bus eller dit tog bliver forsinket undervejs, er du selv forpligtiget til at kontakte Flextrafik tlf. 76 608 608 – tast 2 med information herom.

    Flextrafik vil ændre din Plustur så den bliver tilpasset din forsinkelse, hvis det er muligt. Du får oplyst nyt forventet ankomsttid og eventuelle ændringer i forhold til din videre rejse.

    Er du startet rejsen med en af Sydtrafiks busser, og kommer du mindst 20 minutter for sent til det sted, hvor din planlagte rejse slutter, er du omfattet af Sydtrafiks rejsegaranti.

  • Når du bestiller, skal du fortælle os, hvis du medbringer følgende:

    • Gæster: Du kan tage op til 3 gæster med til halv pris pr. person. Alle skal stå på og af ved samme adresse.
    • Bagage, 2 stk. højst 11 kg. i alt
    • Kørestol eller andre hjælpemidler
    • Barnevogn eller autostol til et medrejsende barn (Autostol/selepude skal du selv medbringe og fastspændingen skal følge lovkrav)*
    • Dyr (små dyr i tasker/bokse kan medbringes gratis. Servicehunde og førerhunde kan medbringes, hvis de er godkendt af kommunen som et hjælpemiddel)

    * Ring til Flextrafik og giv besked, når du har bestilt din rejse via selvbetjening.

Gratis Plustur med Ungdomskort

Kør videre, kom længere og få mere ud af dit Ungdomskort. Bestil en gratis Plustur og få et lift til eller fra bussen - hvis den ikke kører hele vejen.

Plustur skal bestilles via Rejseplanen.dk eller Rejseplanen app – søg på din rejse for at se om Plustur er en mulighed for dig.

Gratis Plustur til unge med Ungdomskort er et projekt initieret og støttet af Region Syddanmark med det formål at styrke kendskabet til Plustur samt at fremme mobiliteten for de unge bosat uden for byerne.

Ordningen starter august 2022 og løber frem til december 2024.

Kontakt

Har du et spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.

70 10 44 10

Få hjælp til busafgange, driftsforstyrrelser og køreplaner

Mandag - Fredag kl. 06.15 - 18.00

Lørdag kl. 09.15 - 17.00

Søn- og helligdage kl. 10.15 - 17.00

76 608 608

Bestil din Flextrafik. Få hjælp til Flextrafik

Alle dage fra kl. 08.00 - 18.00

70 11 33 33

Hjælper dig med alt omkring Rejsekort

Hverdage kl. 08.00 - 18.00

Lørdage kl. 10.00 - 15.00

Søn- og helligdage: Lukket

76 60 86 50

Få hjælp til Ungdomskort og Skolekort

Mandag - Torsdag kl. 08.30 - 15.00

Fredag kl. 08.30 - 14.00

Helligdage lukket

76 60 86 00

Tast 4 for Omstilling / Administration


Hjælper med spørgsmål om Sydtrafik og stiller dig om til rette afdeling

Mandag - Torsdag kl. 8.30 - 15.00

Fredag kl. 8.30 - 14.00

Søg