Rejsegaranti - Hvis vi er skyld i, at du bliver forsinket. Skip til hoved indholdet

Rejsegaranti

Hvis vi er skyld i, at du bliver forsinket

Hvis bussen er skyld i, at du vil komme mindst 20 minutter for sent til det sted, hvor din planlagte busrejse slutter, kan du i stedet tage en taxa eller køre i egen bil.

Men undersøg altid først, om du kan bruge en anden forbindelse.

Efterfølgende kan du søge om at få dine udgifter til kørsel i egen bil eller taxa refunderet, dog max. 50km. Vi dækker ikke andre omkostninger.

Rejsegarantien gælder for alle Sydtrafiks busser. Hvis rejsegarantien vedrører en rejse på Vestbanen, skal du sende ansøgningen til Arriva Tog.

Bemærk at du skal planlægge din rejse, så du altid har mindst 4 minutter til at skifte bus, ellers dækker rejsegarantien ikke.

OBS: Hold øje med vores hjemmeside – hvis vi informerer om en ændret kørsel inden din afrejse, så gælder rejsegarantien ikke.

 

Læs om rejsegaranti for Flextrafik her.

    • Bussen er forsinket mere end 20 minutter
    • Bussen kører forbi stoppestedet, og der er mere end 20 min. til næste afgang
    • Et busskifte mislykkes på grund af forsinkelse
    • Bussen er kørt før den tid, der står på køreplanen

    Hvis en af disse situationer opstår, og bussen dermed er skyld i, at du vil komme mindst 20 minutter for sent til det sted, hvor din planlagte busrejse slutter, så kan du søge om rejsegaranti.

  • Rejsegarantien gælder ikke, hvis forsinkelsen skyldes forhold, som Sydtrafik ikke har indflydelse på, som for eksempel:

    • Dårligt vejr med kraftig sne, isslag, orkan og lignende
    • Trafikuheld og andre pludseligt opståede forhold, hvor en tilsvarende transport i personbil vurderes at være generet i samme udstrækning.
    • Arbejdsnedlæggelse og blokader

    Rejsegarantien gælder ikke, hvis Sydtrafik på hjemmesiden har informeret om ændret kørsel senest inden afrejse

    Rejsegarantien gælder ikke grupper over 8 personer med mindre gruppen er anmeldt senest fem dage i forvejen hos Sydtrafik

    Rejsegarantien gælder heller ikke til rejser videre med tog, fly, færge eller fjernbus (fx FlixBus). DSB og Arriva Tog har deres egne rejsegarantier

    Rejsegaranti gælder ikke til de gratis shuttlebusser

  • Vi refunderer kørselsudgifter op til 50 km, enten i taxa mod kvittering eller i egen bil til statens takst ved angivelse af såvel start- som slutadresse.

    Vær opmærksom på, at det er føreren af bilen, der skal søge om kompensation, hvis egen bil benyttes.

  • For at ansøge om rejsegaranti skal du udfylde vores formular, som derefter automatisk sendes til Sydtrafik, Kunde og Marked til personlig behandling. Formularen er krypteret, så det er sikkert at sende personoplysninger til os.

    Sydtrafik skal have modtaget ansøgningen senest 14 dage efter, du har brugt rejsegarantien. Hvis ansøgningsfristen overskrides, kan du ikke forvente at få kompensation.

    Beløbet overføres til din NemKonto, og det er derfor vigtigt at du oplyser dit CPR-nummer. Det vil kun blive brugt til identifikation af NemKonto.

     

    Søg om rejsegaranti

Kontakt

Har du et spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.

70 10 44 10

Få hjælp til busafgange, driftsforstyrrelser og køreplaner

Mandag - Fredag kl. 06.15 - 18.00

Lørdag kl. 09.15 - 17.00

Søn- og helligdage kl. 10.15 - 17.00

Ændringer kan forekomme omkring jul og nytår.

76 608 608

Bestil din Flextrafik. Få hjælp til Flextrafik

Alle dage fra kl. 08.00 - 18.00

Lukket den 24. og 31. december.

NB. Bestil kørsel senest 2 timer før ønsket afhentning.

70 11 33 33

Hjælper dig med alt omkring Rejsekort

Hverdage kl. 08.00 - 18.00

Lørdage kl. 10.00 - 15.00

Søn- og helligdage: Lukket

76 60 86 50

Få hjælp til Ungdomskort og Skolekort

Mandag - Torsdag kl. 08.30 - 15.00

Fredag kl. 08.30 - 14.00

Helligdage lukket

76 60 86 00 - tast 4

Hjælper med spørgsmål om Sydtrafik og stiller dig om til rette afdeling

Mandag - Torsdag kl. 8.30 - 15.00

Fredag kl. 8.30 - 14.00

Søg