Hvad vil vi?
Sydtrafiks strategi, vision og værdier
”Vi vil være et attraktivt trafikselskab, som med kunden i centrum, drives effektivt med fokus på innovation, bæredygtighed og mobilitet”
Det er vores vision, og den skal være et overordnet pejlemærke for ledelse, bestyrelse og alle ansatte, så den lægger retningen for den fremtidige udvikling af Sydtrafik som trafikselskab og arbejdsplads.
Strategiplan 2019-2022 beskriver vores nye vision med de fire gennemgående strategiske fokusområder, og den fremhæver de vigtigste mål og indsatser under hvert af disse fokusområder.
Grundlaget for arbejdet med disse indsatser er vores kultur og værdier. Vi arbejder aktivt med at styrke kulturen gennem anerkendende og nærværende ledelse. Vi har implementeret 3 grundlæggende værdier, der skal styrke faglighed og trivsel hos alle medarbejdere.
Dermed bliver grundlaget for vores fremadrettede arbejde med udviklingen af Sydtrafik synliggjort, og strategiplanen skal fungere som holdepunkt for ledelse, bestyrelse og medarbejdere når der skal sættes nye projekter i søen, og når der kommer nye ideer til.
Preben Friis-Hauge, Bestyrelsesformand
Lars Berg, Adm. direktør